Hai assalamualaikum.....sudah 4 hari saya tak menulis...hanya membelek-belek saya punya blog dan entry-entry saya yang lepas-lepas,Selama 4 hari saya mengambil peluang sempena perayaan CNY 2015 ini untuk pulang ke kampung halaman saya.
Saya pulang ke kampung bertujuan menghadiri kenduri anak saudara saya di Tanah Merah Kelantan.Masyaallah sampai aja di negeri Kelantan kenderaan mulai perlahan situasi yang saya selalu hadapi apabila pulang ke kampung di saat musim perayaan tiba.
Tapi itu sedikit pun tidak melemahkan semangat saya untuk pulang ke kampung halaman tercinta.Tapi makin ingin dan selalu pulang ke tanah tumpah darah saya.Setiap kali tiba di pintu gerbang Selamat datang ke negeri Kelantan suatu perasaan yang sukar saya tafsirkan.
Penat berada di dalam kereta hanya Tuhan saja yang tahu,tapi alah bisa tegal biasa.Setiap tahun dan setiap kali apa jua jenis perayaan pasti suasana jem pasti melanda bandar atau sepanjang jalan di Kota Bharu.
Saya bawa laptop saya balik kampung tujuan untuk menyambung tulis entry-entry ini tapi ye lah bila sudah berjumpa dengan adik beradik saya,anak-anak saudara mak-mak saudara apa lagi hp ilang laptop tersadai aja dalam kereta.
Seronok kan bila jumpa dengan saudara mara,benar kata orang ada dua peristiwa yang mengumpulkan ahli keluarga dan saudara mara selain hari perayaan iaitu hari kematian dan hari kenduri...
Best dapat berkumpul dan berjumpa tetapi kegembiraan itu tidak lama kerana kami juga di datangi oleh khabar yang kurang gembira.Sepupu saya yang tinggal di felda tersang telah kembali kerahmatullah pada hari abang saya melangsungkan majlis pernikahan anak sulung beliau,terkejut kerana kematian yang tiba-tiba.
Ceritanya beliau telah kembali ke kampung untuk menziarahi ibunya yang sakit tetapi Allah maha mengetahui segalanya.Ajal maut di tangan tuhan kan.Arwah berumur 53 tahun.Sepupu sebelah arwah abah saya.
Yang saya tahu dan mulai sedar mati tak mengenal usia atau tak semestinya seseorang itu sakit orang itu akan menemui ajal.Yang sihat ada kalanya akan pergi dulu dari yang sakit kronik! percaya tak...
oooooo ESOK malam saya kembali ke kg saya kerana mak saya akan di masukkan ke hospital unisains.so saya bercuti dari 25 feb sehinggalah hujung minggu ini.Ye kita hidup ni ada tanggungjawab selain tanggungjawab sebagai staff kita juga ada tanggungjawab sebagai isteri,ibu dan juga anak...
Masa balik kg merempuh jem,mahu balik ke rumah pun saya merempuh jem..tapi sepanjang berada di dalam kereta saya aKUI saya tidur sepanjang jalan ha ha ha kesian en suami saya.Tapi itulah saya pun tak tahu kenapa walau hati saya mulai tahu kenapa saya bersikap sedemikian ha ha ha...
Bertolak dari Pengkalan Chepa pukul 10.15 manakala sampai di bera pukul 11.oo lebih rasanya.Perjalanan yang amat panjang.arghhhh tapi di sebabkan sudah biasa saya okeh ajoooo....
Okeh badan pun still lagi penat,saya pun tak berapa sihat,mata mengantuk tapi saya larat lagi pergi kerjA ....iNI ADALAH kerana saya mengamalkan supplement dari shaklee ye betui tak caya meh pm saya nowww.
FB WAN HEZRI ANIS
FB PAGE ANIS BEAUTY & HEALTH
IG WANHEZRIANIS
NO TEL 0133974705
No comments:
Post a Comment