Dari entry yang lepas ada saya bagitahu yang sememangnya saya sudah memaafkan semua sekali,tetapi biasalah sesekali peristiwa itu akan saya ingat tapi tak bermakna saya mendendami semua orang.Saya bukanlah pendendam orangnya.Saya jenis yang amat mudah lupa apa yang orang buat pada saya setelah orang itu menunjukkan sikap baiknya pada saya.
Bukan sekali dua saya di perlakukan sedemikian,macam-macam tragedi yang saya lalui tetapi semuanya saya serahkan pada ALLAH SWT.Sepertimana saya bagitahu sejarah tetap menjadi sejarah yang tinggal hanya kenangan.Ada sebab dan musabab saya di beri ujian dan saya redha sesungguhnya saya lebih mendekati YANG MAHA PENCIPTA.
DIA tahu saya boleh hadapi semua ini sebab itulah DIA memilih saya untuk ujian besar ini.Alhamdulillah itu tandanya DIA sayangkan saya dan ingin saya mengingatiNYA.Memang betul saya betul-betul merasakan saya rapat denganNYA.
Terima kasih buat suami, rakan-rakan,sahabat-sahabat jiran-jiran yang dahulu dekat sekarang jauh sikit,ahli keluarga yang banyak memberi sokongan moral kepada saya,bahawasanya kalian adalah sahabat dunia akhirat.
Selalu terdengar kata orang,doa orang teraniaya di makbulkan ALLAH,Walau rezeki macam di sekat tetapi rezeki lain pula yang datang,tidak sikit pun terjejas dengan apa yang menimpa.Terjadinya musibah ini terhadap saya,perkataan pertama yang keluar dari mulut suami adalah...'buat tak apa yang abang suruh,amalkan tak apa yang abang suruh untuk elak fitnah orang.'saya diam....diam bererti tidak kan?
Saya kongsikan ini bukan tujuan apa-apa tetapi di jadikan pedoman buat saya,benda yang lepas biarkan ia berlalu,saya jadikan pedoman untuk hari-hari mendatang.Macam saya tegaskan dalam entry saya yang lepas..saya bukan jenis tak boleh mendengar nasihat,bukan tak bole di bawa berbincang,saya ingat lagi ada seseorang itu dia suka membimbing saya kerana saya adalah seorang yang mendengar kata dan mengikut arahan dia.Itu kekadang saya merasakan cukup terkilan,terkilan dalam pelbagai rasa.
Jangan fikir yang bukan-bukan ye pasal entry saya ni,ini adalah luahan saya,luahan hati saya dari sudut hati saya dan pemikiran saya,andai kata saya tersilap itu adalah kerana saya hanya manusia yang lemah yang tidak menyedari kesilapan saya sendiri.
Hingga ke saat ini saya mengaku rindukan saat-saat dahulu kala.Tapi itulah kita manusia terlajak perahu boleh di undur terlajak tekan enter inilah jadinya HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Manis pulak nenas ni,sesambil menaip sesambil mengunyah nenas besttt,,kecur air liur ku di buatnya..Lambat bebeno esok sebab esok nak balik kampung.Kampung halaman yang ku rindui.Walau pun memakan masa berjam-jam perjalanan tetapi tak pernah jemu.Manakan tidak belum masa saya bertolak mak saya dah bertanya pukul berapa saya bertolak esok.Itu belum lagi saya di dalam perjalanan berdesup-desup la wass dalam hp masuk.
Itulah hati seorang ibu kan..Saya pernah menganggap orang tersebut seperti ibu saya sendiri di saat bersalam dan memeluk beliau tetapi itu hanya tinggal kenangan,kenangan yang tak mungkin saya lupakan.Ilmu yang beliau turunkan saya minta di halalkan,segala makan minum dan semuanya saya minta di halalkan.
Lepas tu kan,kan entry sebelum ni saya ada cerita pasal ada seorang ni yang mengatakan saya persis anak dara....HAAAAAAAAAAAAA ANJAT BOBOI....saya ni bukan makan jamu tapi saya amalkan supplement,vit c wajib saya ambil bersekali dengan b complex.So kulit wajah pun makin gebus manakala stress saya pun berkurangan.INGAT amalkan supplement sebelum anda di datangi penyakit,sebab supplement untuk orang-orang yang sihat bukan untuk orang yang sakit..JANGAN LUPA NAAAA...
FB WAN HEZRI ANIS
FB PAGE ANIS BEAUTY & HEALTH
IG WANHEZRIANIS
HP CALL SMS WASS TELEGRAM WECHAT
0133974705
muka yang selalu buat saya tenang.....NUR DILARA SYAHANA

No comments:
Post a Comment