Tiada siapa yang tahu apa yang saya lalui sejak akhir akhir ini.dugaan demi dugaan saya hadapi tapi dengan penuh cool.tiada kata yang dapat saya gambarkan macam mana saya dapat hadapinya tanpa melatah sepatah pun dengan kata lain meroyan ha ha ha meroyan ko.
Puas saya fikir apa puncanya,kalau saya betul-betul salah kenapa tak dipanggil dan bersemuka tanpa ada kiasan di tikam dari belakang.Saya bukannya jenis orang yang tak makan nasihat atau jenis yang tak mendengar kata.
Betul-betul terkilan dengan sikap manusia yang punya hati yang hitam se hitam arang batu kot hew hew hew,tapi saya redha dan anggap semua ini ujian bagi saya,ye ujian untuk saya kembali kepada pencipta asal.Untuk saya lebih dekat dan selalu mengingatinya tanpa rasa culas.
Memang saya bukan golongan alim ulama tapi hati saya masih ada sekelumit iman walau senipis bawang.Puas menangis dan merintih pada yang esa,hati tetap tabah dan teruskan kehidupan seperti biasa dengan dorongan dan sokongan rakan-rakan serta doa dari semua yang mengenali diri saya yang sebenarnya.
Pada masa itu saya nekad,nekad untuk bersikap seperti biasa tanpa memikirkan masaalah besar dalam hidup saya yang pertama kali berlaku ke atas diri saya.Memang tiada siapa yang menyangka di sebalik gelak ketawa tersembunyi bebanan masalah yang di pikul oleh saya sendiri.
Di sindir dengan kata-kata yang tidak menyenangkan,ahhhh macam-macam dan saya cuba pekakkan telinga butakan mata atas apa jua yang berlaku di depan mata saya.Saya pelik kenapa saya boleh lalui semua ini dengan aman dan tenteram,Tidak sedikitpun saya rasa nak menyampuk atau bertegang urat sebab saya rasa semua itu menunjukkan kebodohan saya.
Pada mulanya saya ingat saya akan kehilangan semua rakan-rakan saya,tapi ALLAH maha adil doa dan rintihan orang-orang yang teraniaya pasti akan di makbulkan oleh ALLAH SWT.Rupanya saya tidak berseorangan ramai yang tampil memberi sokongan dan dorongan serta selalu mententeramkan perasaan saya di kala saya betul-betul down.
Sejarah hitam
yang pasti akan saya kenang dan ingat sampai akhir hayat saya,bila bercakap pasal kekuatan hati dan rohani mungkin juga amalan kerohanian yang saya amalkan setelah berkecimpung di dalam bisnes shaklee ini.Bukan tidak tahu amalan sunat sebelum terjebak dengan shaklee tapi pada masa dulu sikap malas dan malas serta malas tidak memungkinkan saya mengamalkan amalan kerohanian.
Zikir ,tahajud,dhuha,solat sunat taubat saya amalkan mungkin kesan dari itu menjadikan hati saya amat kuat untuk hadapi segala kemungkinan atau apa jua halangan yang mendatang,tidak lupa juga saya turut mengamalkan b complex heeeeeeeee.elak stress wakkkk....
Kalau nak di tulis mengenai ini panjang ngat wakkkk,saya ringkaskan sedikit,nanti takut pulak jadi novel.cerita yang akan saya ingati sampai bila-bila.Ye saya sudah memaafkan semua orang.Kemaafan dendam yang terindah.
akhir kata sila hubungi saya di facebook wan hezri anis
fb page sihat dan cantik
ig wanhezri anis
wass,wechat,telegram sms call 0133974705
untuk maklumat lanjut mengenai supplement agar kita sihat dan cantik...
cop cop cop nak bagitahu ada seorang gegirl bagitahu saya macam anak dara !!!!!!!!!
tgk gaya macam mak dara ye la kot.kuang juang huangggggg

No comments:
Post a Comment